محتوا و عوامل موفقيت آن در موتور هاي جستجو
نوشته شده توسط : گرگ سفید

محتوا پادشاه است. وقتي صحبت از سئو و بهينه سازي موتورهاي جست و جو مي شود، اين جمله زياد به گوش مي خورد. در واقع، به همين دليل است که جدول عوامل موفقيت جستجوگرها، با اولين عنصر در مورد کيفيت محتوا آغاز مي شود. محتواي خود را درست کنيد تا پايه اي جامع براي حمايت از تمام تلاش هاي ديگر خود در رابطه با سئو داشته باشيد.

 

کيفيت محتوا

مهم تر از هر چيز ديگر اين است که، آيا شما محتواي با کيفيتي توليد مي کنيد؟ براي مثال، اگر چيزي را به فروش مي رسانيد و صاحب يک وب سايت فروشگاهي هستيد، اطلاعات شما بايد فراتر از يک بروشور ساده يا همان اطلاعاتي باشد که در صدها سايت ديگر يافت مي شود.
آيا دليلي براي اينکه مردم وقت خود را براي گذراندن در صفحات وب سايت شما صرف کنند داريد؟
مطالب شما بايد ارزشمند باشند، آيا مطالبي که به بازديدکنندگان ارائه مي دهيد منحصر به فرد، متفاوت و مفيد هستند، و در جاي ديگري پيدا نخواهند شد؟
اين ها فقط برخي از سوالاتي هستند که در ارزيابي اينکه آيا شما محتواي با کيفيتي ارائه مي دهيد، از خودتان بپرسيد. در حقيقت محتواي با کيفيت زير ساختي است که تقريبا همه عوامل و فاکتور هاي ديگر به آن وابسته هستند.

تحقيق در رابطه با ميزان جست و جوي کلمات کليدي

شايد مهمترين عامل جستجوگري پس از ايجاد محتواي با کيفيت، پژوهش در رابطه با کلمات کليدي خوب و مرتبط است. در اصل شما مي خواهيد محتوا را با استفاده از کلمات کليدي ايجاد کنيد، از اصطلاحاتي استفاده کنيد که افراد از آنها بيشتر استفاده مي کنند و بيشتر مورد جستجو قرار مي گيرد، بنابراين شما بايد محتوا را طوري موثر سازيد که سريعا به کاربران و جستجوگران پاسخ دهيد.
به عنوان مثال، يک صفحه در مورد "اجتناب از ملانوما" ممکن است از اصطلاحات فني براي توصيف راه هاي پيشگيري از سرطان پوست استفاده کند. اما يک موتور جستجو ممکن است اين صفحه را ناديده بگيرد و رتبه نسبتا خوبي به اين صفحه ندهد، زيرا اکثرا مردم به جاي عبارت "اجتناب از ملانوما" از عبارت روان و خواناي "راهنمايي هاي پيشگيري از سرطان پوست" را جستجو مي کنند. محتواي شما بايد در زبان مناسب نوشته شود منظور از زبان مناسب، زبان عامينه جست و جوگران و کاربران است.

استفاده از کلمات کليدي در متن

با انجام تحقيقات کليدي در رابطه با کليد واژه ها مطمئن شويد که آيا واقعا از اين کلمات در محتواي خود استفاده کرده ايد؟ يا اگر قبل از انجام اين تحقيقات محتويات با کيفيت خود را منتشر کرده ايد، شايد وقت آن رسيده که مطالب خود را بازبيني و ويرايش کنيد.
اگر مي خواهيد صفحات شما با کلمات کليدي خاصي پديدار شود، استفاده از کلمات کليدي مي تواند ايده خوبي باشد. ولي مسئله اين است که چه مقدار از کلمات کليدي در محتوياتمان استفاده کنيم؟ هر کلمه اي را که مي خواهيد با آن جزو نتايج گوگل باشيد، حداقل پنج بار در متن تکرار کنيد و يا نسبت به ميزان محتوايي که داريد چگالي کلمات کليدي 2.45 درصد باشد.
دقت داشته باشيد که فقط تراکم کلمات کليدي مهم نيست. اگر کلمات کليدي را در محتواي خود به صورت بي ربط به کار ببريد، تضميني براي رتبه ي خوب صفحات شما نمي باشد.

در مورد کلماتي که مي خواهيد در يک صفحه پديدار شود، فکر کنيد، حتي کلماتي که احساس مي کنيد با کلمات کليدي شما مرتبط هستند. سپس از آنها به طور طبيعي در صفحه استفاده کنيد. اگر معمولا از ضماير استفاده مي کنيد، بهتر است به فکر تغيير باشيد، از اسامي واقعي در متن تان استفاده کنيد، نه يک ضماير.

بروزرساني محتوا

موتورهاي جستجو محتواي جديد را دوست دارند. که ما معمولا به آن بروزرساني مي گوييم.
شايد شما نمي توانيد روزانه صفحات خود را به روز کنيد. ولي خب مي توانيد صفحات جديدي را به صورت دائمي اضافه کنيد، اين کار وب سايت شما را به روز نگه مي دارد و باعث رتبه بندي آن مي شود.
اگر شما محتوايي مناسب، در مورد موضوعي مناسب منتشر کنيد، ممکن است به مدت چند هفته يا چند ماهي که جزو نتايج مطلوب هستيد لذت ببريد. فقط بايد بدانيد که پس از آن دوره ممکن است صفحات شما درنتايج جستجو تغيير يابد. اين به معني اين نيست که شما اشتباهي انجام داده باشيد. مسئله اين است که سايت شما ديگر بروز نيست!
سايت هاي رغيب مي توانند از طريق افزايش محتوا و توليد محتواي مربوطه که با پالس زمان واقعي صنعتشان مطابقت دارند، استفاده کنند. از مزاياي اين خلاقيت بهره مند شوند و جي شما را در نتايج جستوجو بگيرند.

Vertical

عوامل ديگري نيز وجود دارند که موفقيت را براي محتواي صفحه وب در موتورهاي جستجو پوشش مي دهد. نتايج صفحات وب اغلب "عمودي" هستند. منظور از نتايج "عمودي" موتورهاي جستجو نمايش تمامي اطلاعات مرتبط مانند تصاوير، اخبار، اخبار محلي و ويدئو است. اگر محتواي شما اين موارد را شامل شود، ممکن است بيشتر در بخش هاي خاص صفحه نتايج جستجو ظاهر شود.
حال مي خواهيم "جستجوي عمودي" و "جستوجوي افقي" را مقايسه کنيم. براي مثال وقتي مطلبي را در گوگل جستوجو مي کنيد، موتور جستجوي منظم آن، مطالب را از سراسر وب جمع آوري مي کنند، تا بسياري از پرس و جوهاي عمومي را در طيف وسيعي از موضوعات مطابقت دهند. اين يک جستجوي افقي است زيرا تمرکز در طيف وسيعي از موضوعات است.

گوگل همچنين موتورهاي جستجوي تخصصي را روي تصاوير يا اخبار يا محتواي محلي متمرکز مي کند. اينها موتورهاي جستجوي عمودي ناميده مي شوند، به جاي آنکه طيف وسيعي از منابع را پوشش دهند، بر يک بخش خاص تمرکز مي کنند.

هنگامي که شما در گوگل جستجو ميکنيد، وب سايت هاي زيادي خواهيد يافت. همچنين بخش هاي خاصي را در نتايج دريافت خواهيد کرد که ممکن است نتايج عمودي را مورد توجه قرار دهد.

داشتن محتوايي که در جستجو عمودي به خوبي ظاهر شود، هنگامي که محتواي صفحه وب شما در جستوجوي افقي نمي تواند موفقيت آميز باشد، به شما کمک مي کند. بنابراين، اطمينان حاصل کنيد که محتواي شما داراي مطالب مرتبط در محدوده هاي عمودي کليدي مربوط به شما توليد مي شود. برخي از دسته هاي مرتبط به جستوجوي عمودي به شرح زير است:

  • نقشه ها
  • تصاوير
  • اخبار
  • خريد
  • يوتيوب و ويدئو

پاسخ مستقيم به جستوجوگران

موتورهاي جستجو در حال تلاش براي نشان دادن پاسخ مستقيم در نتايج جستجو خود هستند. سوالاتي مانند "چرا آسمان آبي است" يا " رئيس جمهور چند سال دارد" ممکن است پاسخ شما را بدون نياز به کليک روي يک صفحه وب ديگر به شما بدهد.
موتورهاي جستجو از کجا اين پاسخ ها را دريافت مي کنند؟ آن ها منوها، متن ها و ... وب سايت ما را در دست دارند، و به همين صورت يک لينک را به صورت معتبر ارائه مي دهند.

 

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/6/





:: بازدید از این مطلب : 403
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 اسفند 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: